I'm gonna be one bad-ass nurse!

Vi fick lära oss ta EKG på varandra idag. Det var väldigt spännande att för en gångs skull få göra något på riktiga människor och inte på läskiga dockor från 1973. Kapillärprov fick vi också göra på varandra, såntdär när man sticker i fingret. Stackars A är tok-rädd för stick och blod så hon försökte dra bort handen hela tiden. Men tillslut lyckades jag sticka henne :) Mohaha

Sen har jag inte gjort så mycket förutom att träna bodybalance, som iochförsig är något av det skönaste som finns. Det är så underbart att sträcka ut alla senor och muskler och bli alldeles avslappnad :) Hittade även två böcker som finns på våran litteraturlista den här terminen på bibblan, superbra! Där sparade jag minst 500 spänn hihi. Dags att skriva lite på min hygienrapport. Blä och bajs.

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0