Retuscherade skolfoton?

Idag läste jag i tidningen & hörde på nyheterna om ett företag som erbjuder retuscherade skolfoton till eleverna på gymnasiet. Jag tycker att det verkar helt stört. Eller, jag kan förstå att man kan bli lockad av att köpa dessa bilder - för vem har inte nån gång drömt om ett perfekt utseende? Men i slutändan så lurar man ju bara sig själv, visst att man kanske får ett foto där man ser ut som en fotomodell, men när man tittar sig i spegeln kommer ju sanningen ändå att visa sig? Ens kompisar vet ju också att man inte ser ut så, och lika så ens familj.

Jag tycker det är väldigt oansvarigt av ett företag som vänder sig till så unga människor att sända ut signaler som innebär att man inte duger som man är. Det är liksom ett skolfoto vi talar om, på ett sånt borde man väl ändå se naturlig ut? Det ska väl inte krävas ett supersnyggt utseende för att man ska våga visa upp sitt skolfoto för andra människor? Och de som inte har råd att betala de extra pengar som det här kostar, ska de då bli mobbade för att de inte har lika snygga foton som de andra. Snälla nån ..
 
Nä, detta verkar helt sjukt. Hoppas att företaget bojkottas och att folk inte låter sig luras av detta.

Kommentarer
Postat av: Elin

håller med! :O

2008-08-28 @ 19:51:39
URL: http://eeeelins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0