Valborg

Jag hade tydligen lyckats glömma att det var valborg idag. Smart jag är.
Jag brukar inte fira valborg så speciellt, kolla på en brasa är det mest spännande som brukar hända.
Men jag tycker om eldar. Det känns mäktigt när dom är så stora så det känns som att man ska ramla in i dom. Jag tänker jämt på häxorna som brändes på bål när jag tittar på valborgselden. Vad hemskt ont det måste göra att brinna upp.

Förhoppningsvis hinner jag och Peter fram till Stockholm innan eldarna har brunnit ut, det skulle vara myspys. Det finns en eld 5 min från vårt hus som jag brukar kolla på. Wiie.

Nu är det semester! Ha en bra valborg alla människor!

image5

Sånhär fin eld brukar dom ha på skansen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0